VLT ile Deniz Duyu Pompalarında Enerji Tasarrufu
Marine & Offshore Uygulamaları için Ürünler
Amaç
Danfoss VLT Sürücüleri, Dampskibsselskabet NORDEN A / S’nin deniz suyu pompalarında akış kontrolü sağlayarak, şirketin yılda 500.000 dolardan fazla tasarruf sağlamasına yardımcı olur.
Süreç
Dünyanın en eski deniz filo taşımacılığı şirketlerinden Dampskibsselskabet NORDEN A / S, 217 adet kuru yük ve tanker gemisi filosuyla faaliyet gösteriyor ve birçok gemi tipi içinde olan dünyanın en büyük deniz taşımacılığı şirketleri arasında yer alıyor.
2011 yılında şirket, yağ tankeri Nord Butterfly’daki deniz suyu pompalarında değişken hız kontrolü ile bir test yapmaya karar verdi. Bu yararlı bir karardı ve sonuç olarak Dampskibsselskabet için önemli enerji tasarrufu sağlandı.
Gerçek soğutma talebine pompa akışının uyarlanması
Gemi soğutma sistemleri, gerçek su sıcaklığına bakılmaksızın 32 ° C deniz suyu sıcaklığında% 100 yük için tasarlanmıştır. Bütün gemiler ekvator sularında veya maksimum hızda yolculuk etmediğinden maksimum soğutma kapasitesine nadiren ihtiyaç duyulmaktadır.
Dampskibsselskabet NORDEN A / S bu nedenle enerji tasarrufu yapmak için Danfoss VLT® frekans konvertörleri pompa akış oranını gereken gerçek talebe göre ayarlayan 17 tank ve dökme gemide deniz suyu soğutma pompalarına taktı. Bu, şirketin enerji tüketimini önemli ölçüde azalttı.
Gemi soğutma sistemleri, gerçek su sıcaklığına bakılmaksızın 32 ° C deniz suyu sıcaklığında% 100 yük için tasarlanmıştır. Bütün gemiler ekvator sularında veya maksimum hızda yolculuk etmediğinden maksimum soğutma kapasitesine nadiren ihtiyaç duyulmaktadır.
Dampskibsselskabet NORDEN A / S bu nedenle enerji tasarrufu yapmak için Danfoss VLT® frekans konvertörleri pompa akış oranını gereken gerçek talebe göre ayarlayan 17 tank ve dökme gemide deniz suyu soğutma pompalarına taktı. Bu, şirketin enerji tüketimini önemli ölçüde azalttı.
Sonuç
Dampskibsselskabet NORDEN A / S’deki filo müdürü Martin Meldgaard, Frekans konvertörleriyle her bir gemi için yılda 30.000 $ tasarruf sağlandığını belirtiyor. Yatırımın geri ödeme süresi ise 14 aydan az bir zamandır. Martin Meldgaard, bu hesaplamanın 650 $ / MT’lik bir yakıt fiyatına dayandığını vurguluyor; bu nedenle artan fiyatlarla mevcut geri ödeme süresinin bir yıldan az olduğu da söylenebilir.